سئو خارجی گام به گام
کاملترین آموزش سئو خارجی off page به همراه مثال
بهطورکلی، مقالات آموزشی میتواند، منبع ارزشمندی برای هرکسی باشد که به دنبال یادگیری و بهبود مهارتهای سئوی خود است. استفاده از تگهای HTML مانند H1، H2 و H3 برای ایجاد ساختار مناسب در صفحات وبسایت به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. این تگها به تعیین عنوانها و زیرعنوانها و سازماندهی محتوا به صورت منطقی کمک میکنند، که منجر به بهبود قابلیت خواندن و دسترسی محتوا میشود. ساختار مناسب صفحات همچنین به کاربران کمک میکند تا به راحتی به بخشهای مختلف محتوا دسترسی پیدا کنند و تجربه بهتری از وبسایت داشته باشند. با توجه به رشد روزافزون استفاده از دستگاههای موبایل، داشتن وبسایتی که به طور کامل با موبایل سازگار است، ضروری است.
با استفاده از تکنیک های سئو، می توانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. به طور خلاصه، سئو به شما کمک می کند تا وب سایت خود را در دنیای دیجیتال به نمایش بگذارید و به موفقیت برسید. افزودن محتوای با کیفیت و مرتبط به وبسایت شما میتواند بهبود در رتبهبندی و تاثیر سئو خارجی را ایجاد کند. اما این تغییرات نیاز به زمان دارند تا موتورهای جستجو محتوای جدید را ارزیابی کنند. برای این کار، فقط آخرین پست و صفحات ایجاد شده خود را در سایت های مورد علاقه مانند reddit و غیره قرار دهید. موتورهای جستجو علاقه زیادی به این نوع سایت ها دارند و به هر لینک و مقاله ای که در داخل این سایت ها قرار می گیرد امتیاز خاصی را اختصاص می دهند.
اما باید توجه داشته باشید که در انتخاب اینفلوئنسری که قصد همکاری با آن را دارید باید متناسب با چهارچوب برند در محتوایتان حرکت کنید. لینک دادن اینفلوئنسرها به سایت و برند شما به سئوی خارجی نیز کمک میکند. برای ارزیابی عملکرد سئو، میتوانید از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Search Console و SEMrush استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا ترافیک، رتبهبندی کلمات کلیدی و رفتار کاربران را تحلیل کنید. بله، سئو محلی (Local SEO) به کسبوکارهای محلی کمک میکند تا در نتایج جستجو برای جستجوهای محلی بهتر دیده شوند. این نوع سئو شامل بهینهسازی برای Google My Business و استفاده از کلمات کلیدی محلی است.
برای بررسی دلایل پنالتی شدن سایت خود و راههای رفع آن، مقاله ما را مطالعه کنید. ابزاری برای رصد و پایش آنلاین برند شما است که به شما کمک میکند تا از ذکر نام برند خود در وبسایتهای دیگر آگاه شوید و در صورت وجود فرصت لینک سازی، از آن بهرهمند شوید. رپورتاژ آگهی به معنای نوشتن یک مقاله در وبلاگ یک وبسایت دیگر و درج لینک به سایت خود در آن مقاله است. این روش میتواند به شما کمک کند تا با مخاطبان جدیدی آشنا شوید و لینکهای باکیفیتی را به دست آورید. شبکههای اجتماعی علاوه بر افزایش آگاهی از برند، میتوانند به عنوان یک منبع ترافیک و لینک سازی نیز عمل کنند. برای یافتن کلمات کلیدی سایت خود باید قبل از هر چیز، هدف از جستجو برای یک عبارت یا سؤال را دریابید.
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) مجموعهای از روشها و تکنیکهای مختلف است که با هدف بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو اعمال میشود. به عبارت دیگر، سئو تلاش میکند تا سایت شما را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهد و ترافیک بیشتری را به سمت آن هدایت کند. این ابزارها در سئو داخلی و سئو فنی نیز مورد استفاده قرار میگیرند و ما در این مقاله با توجه به بررسی ابزارهای سئو بیرون صفحه، کاربرد آنها را در سئو خارجی مورد بررسی قرار دادیم. در نظر داشته باشید که اغلب این ابزارها برای ما یا فیلتر هستند یا امکان خرید از آنها را به دلایل تحریمها نداریم و به ناچار از سایتهای داخلی میتوانید اکانت اشتراکی تهیه کنید. یکی از ابزارهای مهم و اثرگذار برای ایجاد و بررسی نقشه سایت، Google webmaster tools است. البته در نظر داشته باشید که این ابزار به google search console تغییر نام داده و صرفا برای کامل بودن لیست به آن اشاره میکنیم.
به طور خلاصه، سئو به شما کمک میکند که در رقابت آنلاین پیشرو باشید و مشتریان بیشتری جذب کنید. تگ هدینگ در کلاً ۶ تگ دارد که از H1 به عنوان مهمترین تگ در هر صفحه شروع شده و تا تگ H6 که موضوعی با کمترین اهمیت، درجه بندی میشود. دقت داشته باشید که شما در هرصفحه، فقط میتوانید یک تگ H1 داشته باشید چرا که در هر صفحه فقط یک موضوع بسیار مهم وجود دارد و بقیه موضوعات به عنوان زیرعنوانهای موضوع اصلی مطرح میشوند. نکتهای که باید به آن دقت کنید این است که کلمات کلیدی نیز حتماً باید در توضیحات صفحات شما نیز وجود داشته باشد. در اولین قدم برای آشنایی با عملکرد سئو، مانند یادگیری زبان جدید که نیازمند یادگیری الفبا هستیم، میبایست با اصطلاحاتی که در زمینه سئو با آن روبرو هستیم، آشنا شویم.
به عنوان مثال، شما یک محتوای متنی را در سایتی دیگر منتشر میکنید و به طریق یکی از کلمات آن متن، لینکی به سایت خود ارجاع داده اید. در این مثال، شما با انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی، بک لینکی را به سایت خود ارجاع داده اید. برای آشنایی بیشتر و بهتر با بک لینکها مقاله مربوط بک لینک چیست را مطالعه کنید. از مهمترین تگها در سئو داخلی و HTML میتوان به هدینگها اشاره کرد. هدینگها در واقع تگهایی هستند که با آن میتوان موضوعات درون هر صفحه را به ترتیب اولویت و اهمیت رتبه بندی کرد که موتورهای جستجو نیز همین اولویتها را مد نظر قرار میدهند.
کیفیت و تعداد بکلینکها از سایتهای معتبر نشاندهنده اعتبار و محبوبیت سایت شما هستند. این فاکتور نه تنها به بهبود سئو کمک میکند، بلکه نشاندهنده کیفیت ترافیکی است که از طریق سئو به دست میآورید. بهینه سازی URL URL باید کوتاه، قابل فهم و شامل کلمات کلیدی اصلی باشند. هیچ نوع سئوی خاصی بهعنوان "بهترین" در همه شرایط وجود ندارد، زیرا بهترین نوع سئو بستگی به نوع کسبوکار، بازار هدف، و اهداف خاص شما دارد. اما بهطور کلی، یکاستراتژی جامع سئو که تمامی جوانب سئو را پوشش میدهد، بهترین نتیجه را ارائه میدهد. هنگامی که کلمه کلیدی مناسب خود را پیدا کردید، نوبت به استفاده از این کلمات میرسد.
این شامل لینکسازی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، و بازاریابی محتوا میشود. کیورد پلنر ابزار مهمی در سئو است و آمار درستتری را به شما ارائه میدهد. این ابزار همچون آنالیتیکس از ابزارهای خود گوگل است و اطلاعات کاملی را درباره کلمات کلیدی و میزان رقابت بر روی آنها به شما نمایش میدهد. با استفاده از کیور پلنر میتوانید میزان رقابت بر روی کلیدواژهای که قصد لینک سازی خارجی روی آن را دارید مورد بررسی قرار دهید. به عنوان شخصی که بر دیجیتال مارکتینگ و سئو تمرکز دارد، سرچ کنسول به شما کمک میکند تا ترافیک وب سایت خود را کنترل و رتبه خود را بهینه کنید. در بخشی از سرچ کنسول میتوانید لینکهای سایتتان رو مورد بررسی قرار دهید.
این ابزار همچنین لینکهای شکسته و منشا آنها را نیز به شما معرفی میکند. در این مطلب از مجله فرادرس در مورد سئو خارجی یا سئو آف پیج صحبت کردیم. پس از بیان تعریف سئو خارجی تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی یا آن پیج را بررسی کردیم و پس از آن تکنیکهای سئو خارجی و مزایای آن را به طور کامل مرور کنیم. بنابراین اینکه پستی هزاران لایک غیر واقعی دریافت کند هیچ کمکی به رتبه وبسایت نخواهد کرد. اما اگر پستی در شبکههای اجتماعی واقعا مورد توجه قرار بگیرد یا وایرال شود به صورت غیر مستقیم روی رتبهبندی وبسایت اثرگذار است. تولید و انتشار محتوای تصویری ارزشمند مثل اینفوگرافیک، جدول، نمودار و موارد مشابه هم به فهم بهتر مطالب و هم به کاربردیتر شدن محتوا کمک بسیاری میکند.
این شرکت سعی دارد با ارائه اطلاعات مفید و جدید به افراد علاقهمند کمک کند که در زمینه سئو به مهارتهای لازم برسند. مقالات آموزشی میتوانند با ارائه اطلاعات، نکات و استراتژیهای ارزشمندی که میتوانند به افراد در درک مفاهیم و بهترین شیوههای سئو کمک کنند، نقش مهمی در یادگیری سئو داشته باشند. این مقالات میتوانند جنبههای مختلف سئو را پوشش دهند، مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئو On-page، سئو فنی، ساخت لینک و بازاریابی محتوا. با مطالعه مقالات آموزشی، افراد میتوانند پایه محکمی از دانش سئو به دست آورند و از آخرین روندها و تغییرات در صنعت مطلع باشند. علاوه بر این، بسیاری از مقالات آموزشی مثالهای عملی، مطالعات موردی و راهنمای گام به گام ارائه میدهند که میتواند به افراد کمک کند تا استراتژیهای سئو را به طور موثر اجرا کنند.
سئو، در مقایسه با تبلیغات پولی، یک روش نسبتاً کمهزینهتر و بلندمدت برای جذب مشتریان است. خوب برای آشنایی بیشتر با هربخش، جداگانه هرگام را با هم بررسی میکنیم تا بدانیم شامل چه عملیات و اقداماتی میشود و در نهایت چه توقعی میتوان بعد از برداشتن هرگام داشت. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. در دوره لوکر استودیو، کلیه ترفندها و نکات کاربردی در مورد گزارشدهی عملکرد سایت به شما آموزش داده میشود. اما خارج از ساعات اداری هم میتوانید در تلگرام یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید.
در کل، بررسی تاریخچه و بک لینکها برای فهمیدن وضعیت فعلی و برنامهریزی برای آینده از اهمیت بالایی برخوردار است. با درک وضعیت سئو خارجی رقبا، میتوان به بهترین شکل استراتژی سئو خارجی خود را بهینه سازی نرخ تبدیل کرد. از طریق این تجزیه و تحلیل، میتوان روشها، تکنیکها و فرصتهایی را کشف کرد که رقبا بهرهبرداری کردهاند یا نادیده گرفتهاند. این دانش میتواند به منتوریکس امکان پذیرایی از فرصتهای جدید بدهد، خطرات پیش رو را کاهش دهد و نقاط ضعف رقبا را به مزیت برای خود تبدیل کند. انتشار یک رپورتاژ خوب و فکر شده میتواند به شکل معناداری سئو سایت را بهبود ببخشید و منجر به بالارفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو شود. تکنیک های سئو خارجی که تا اینجا بیان کردیم، همگی روشهای رایگان محسوب میشوند.
اگر فقط به سئو داخلی بپردازید، ممکن است وبسایت شما از نظر فنی کاملاً بهینه باشد، اما بدون حمایت و اعتبار خارجی، شانس کمی برای دیده شدن در نتایج جستجو خواهد داشت. استفاده از رپورتاژ آگهی به عنوان یک استراتژی لینکسازی خارجی میتواند اثرات قابل توجهی در افزایش اعتبار و بازدید وبسایت داشته باشد. از طرف دیگر، این نوع لینکسازی، محتوای ارزشمندی را برای کاربران ارائه میدهد و به تقویت برند کمک میکند. با کمک انتشار رپورتاژ در سایر وبسایتها میتوانیم لینکهای ارزشمندی برای سایت خود ایجاد کنیم. در واقع انتشار رپورتاژ یکی از مهمترین روشهای لینکسازی خارجی است که به ما فرصت میدهد تا اعتبار دامنهی خود را نزد موتورهای جستجو بالا ببریم.
Majestic ابزار مهمی در سئوی خارجی است که علاوه بر ارزیابی و بررسی بک لینکها، به ارزیابی رقبا نیز میپردازد و از خروجی آن میتوانید استفاده کنید. این ابزار به شما امکان نظارت بیشتر بر روی سئوی سایتتان را نیز میدهد. در ادامه میتوانید ویدیوی مربوط به چک لیست ابزارهای سئو خارجی و بررسی کاربرد هر کدام را مشاهده نمایید که بخشی از آن به صورت رایگان در سایت قرار داده شده است. خزندههای گوگل این سیگنالها را «دریافت» (Pick up) میکنند و آنها را بر اساس برداشت کاربران از برند مورد ارزیابی قرار میدهند. بنابراین برای بهبود سئو خارجی باید تمامی دفعاتی را که نام برند، محصول یا نویسندگان در سراسر وب ذکر میشود دنبال کنید و به کامنتهای منفی یا گمراه کننده نیز پاسخ مناسب دهید. به این علت که اگر لینکها فالو باشند، اعتبار سایت لینکدهنده به اعتبار شما منتقل میشود.
فرض کنید که شما برای یکی از صفحات سایت خود یک محتوای ویدئویی تهیه کردهاید. در مثالی دیگر فرض کنید که شما در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنید و محتوایی را که تولید میکنید به اشتراک میگذارید. مجدداً با مشاهده لینک سایت شما در توضیحات محتواها، مخاطبان وارد سایت شما میشوند. مطابق تعریفی که در جلسه اول ارائه دادیم، سئو خارجی به مجموعه اقداماتی میگویند که خارج از صفحات سایت انجام میدهم که باعث بهینه شدن سایت میشود. منظور از توضیحات، همان نوشتههای زیر عنوان هستند که ئر صفحه نتایج موتورهای جستجو به کاربران نمایش داده میشود.
هرچه جایگاه یک وبسایت در صفحه نتایج بالاتر باشد، وبسایت بازدید و نرخ کلیک بالاتری خواهد داشت. در تکمیل این روال، با انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای SEO و به دنبال آن تولید محتوای مرتبط، کاربران به وبسایت شما بیشتر اعتماد میکنند و به همین دلیل بکلینکهای معتبر دریافت میکنید. استراتژی لینک سازی خارجی شامل برنامه ریزی و اجرای روش هایی برای کسب لینک های خارجی از سایت های معتبر است. هدف اصلی این استراتژی افزایش اعتبار سایت در نظر موتورهای جستجو و بهبود رتبه آن است. برای طراحی استراتژی لینک سازی خارجی موفق، باید به انتخاب منابع معتبر، تنوع در نوع لینک ها، و ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند برای جذب لینک توجه داشت.
لینکسازی خارجی یکی از اصلیترین تکنیکها در سئو خارجی است که به وبسایتها کمک میکند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست آورند. در این روش، با ایجاد لینکها در وبسایتها و منابع دیگر به سمت وبسایت خود، اعتبار و ارزش آن افزایش مییابد. رپورتاژ آگهی نوعی محتوای تبلیغاتی است که به صورت یک مقاله یا خبر نوشته میشود و در آن، امکان لینکسازی به وبسایت مورد نظر وجود دارد. لینکسازی خارجی علاوه بر کمک به سایت شما برای دریافت رتبه بهتر از گوگل و قرار گرفتن در صفحات اول نتایج جستجو به افزایش اعتبار شما در نظر مخاطبان نیز کمک میکند. مخاطبان به نوعی شما را بهتر ارزیابی میکنند و اعتبار بیشتری را برای شما در نظر میگیرند. علاوه بر این، خیلی از ارتباطات کسب و کاری نیز در مسیر تعاملات لینکسازی برای کسب و کار شما ایجاد میشود که از آنها نیز میتوانید استفاده کنید.
شما میتوانید با تحلیل وبسایت و رقبا، استراتژیهای مناسب برای بهبود رتبه و افزایش ترافیک ارگانیک را به آنها پیشنهاد دهید. همچنین، میتوانید به عنوان کارشناس یا کارآموز سئو در شرکتها و سازمانها استخدام شوید و بعد از کسب تجربه، مسئولیت بهینهسازی وبسایت و نظارت بر عملکرد آن را بر عهده بگیرید. با بهبود رتبه، وبسایت میتواند ترافیک بیشتری دریافت کند که منجر به افزایش فروش، آگاهی از برند و ارتباط با مشتریان میشود. اما فراتر از تطبیق کلمات کلیدی، موتورهای جستجو از دادههای تعامل جمعآوری شده برای تعیین ارتباط صفحه مربوط به جستوجو استفاده میکنند. کلمه کلیدی یکی از مهمترین عوامل سایت ماست چراکه کلمه کلیدی را میتوان عرصه رقابت ما با دیگر سایتها دانست. در حقیقت انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار حائز اهمیت است به دلیل اینکه وقتی کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند، الگوریتمهای گوکل بر اساس همین کلمات کلیدی بهترین نتایج را به کاربران نشان میدهد.
یکی از سادهترین فرمولها ولی در عین حال درستترین و کارآمدترین فرمولها در خصوص چگالی کلمات کلیدی در متن این است که ۱ درصد از متن خود را کلمات کلیدی و یا مترادفهای آن تشکیل دهند. به عنوان مثال هنگامی که شما در خصوص انتشار ریپورتاژ آگهی متن ۱۰۰۰ کلمه ای را نوشتید میتوانید معادل یک درصد یا ۱۰ بار از کلمه کلیدی ریپورتاژ آگهی یا مترافهای آن استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید که صفحه مربوط به فروش شلوار در سایت شما رتبه ۲ گوگل است. به طور کلی موتور جستجو به نرم افزار یا سخت افزاری گفته میشود که بتواند در حجم بسیار زیادی از اطلاعات، اطلاعاتی که مد نظر ما هست را پیدا کنید. در زمینه سئو، به موتورهایی مثل گوگل، که بتواند مطالب مورد نظر ما را در بین انبوهی از سایت و مطالب پیدا کند و نمایش دهد را موتور جستجو میگوییم.
این اقدامات عمدتاً شامل ساخت بک لینک های باکیفیت (لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما ارجاع می دهند)، مدیریت شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، و تبلیغات آنلاین هستند. هدف از سئوی خارجی افزایش اعتبار و محبوبیت سایت در نظر موتورهای جستجو است، که در نتیجه می تواند به افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو کمک کند. آموزش سئو فرآیند یادگیری و آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. این حوزه شامل درک نحوه کار موتورهای جستجو، شناسایی مخاطبان هدف و کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوای وب سایت و بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو است. این آموزش را میتوان از طریق دورههای آنلاین، کارگاهها، سمینارها یا به صورت خودآموز با استفاده از منابعی مانند وبلاگها، فیلمهای آموزشی و کتابهای الکترونیکی دریافت کرد.
هر اندازه که شما محتوای جدیدتر، کاملتر و بروزتری روی سایت خود داشته باشید، به همان اندازه میتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. به این شکل کاربران همیشه بهترین و مرتبط ترین جواب را دریافت خواهند کرد. به عنوان تعریف کلی میتوان گفت که، سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل، میباشد. برای پیشی گرفتن از رقبا، باید استراتژی های لینک سازی مؤثرتر و خلاقانه تری نسبت به آن ها پیاده سازی کنید. ابزارهایی مانند Ahrefs و SEMrush به شما کمک می کنند تا بک لینک های رقبا را تحلیل کنید و از این اطلاعات برای بهبود استراتژی های خود استفاده کنید.
اقدامات و موارد بسیار زیادی در زمینه سئو داخلی وجود دارد که میتوانید انجام دهید و با این کار رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. همانطور که در جلسه اول آموزش سئو، مطرح شد، یکی از عنواین بسیار مهم در سئو، سئو داخلی است. در واقع، سئو داخلی به مجموعه اقداماتی که به طور مستقیم روی سایت خودتان انجام میدهید تا صفحات سایتتان را بهینه کنید، گفته میشود. در جلسه دوم قصد داریم تا نکات و موارد مربوط به سئو داخلی را بررسی کنیم تا با آن بیشتر آشنا شویم. گوگل با استفاده از الگوریتمهای بسیار پیچیدهای که برای خود تدوین کرده، رفتار کاربران را بررسی میکند و با همین الگوریتمها متوجه عملکرد یک سایت میشود. در سالهای اخیر بروزرسانیهایی که گوگل برای الگوریتمهای خود داشته، تمرکز خود را برای نشان دادن بهترین نتایج به مخاطبان بوده است.
وقتی به لینک سازی فکر میکنید، راه ساده را انتخاب نکنید، اما سعی کنید از سایتهای معتبر بک لینک بگیرید. هرچقدر سایتی که به شما لینک بدهد، معتبرتر باشد، شما نیز معتبرتر خواهید شد. در بخش تکنیکهای سئو سال 2024، در مورد روش های مختلف بک لینک سازی صحبت کردیم. شاید بهجرئت بتوان گفت بهترین استراتژی بک لینک سازی و سئو خارجی انتشار رپورتاژ در سایتهای معتبر است. همچنین در زمینهی بازاریابی محتوایی در بخش سئو خارجی باید به این نکته توجه کنید که هر نوع محتوایی که توسط شما در بستر وب منتشر میشود، بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایتان است.
بازاریابی شبکههای اجتماعی بخشی از سئو خارجی است و اگر بیشتر به آن فکر کنید، این روش نوعی ایجاد لینک است. برای گوگل هیچی چیزی به اندازهی ارائهی محتوای ارزشمند به کاربرانش اهمیت ندارد. حالا مقالهی شما در وضعیتی قرار دارد که این چراغ سبز را به گوگل نشان میدهد. به شما تبریک میگویم نظر مساعد گوگل در سئو آف پیج را جلب کردهاید و رتبهی بالاتری را به دست آوردهاید. از این جهت که برای استراتژیهای لینکسازی با علم به سوالات و مطالب پر جستجوی مخاطبان، میتوان هدفگذاری و نقطهزنی دقیقتری داشت. ابزار Answer the public که عموما به صورت رایگان قابل استفاده است، به شما در شناسایی سوالات و موضوعات پر تکرار مخاطبان کمک میکند.
ثبت سایت خود در دایرکتوریهای معتبر، یکی دیگر از روشهای کسب بکلینک است. اما باید توجه داشته باشید که همه دایرکتوریها به یک اندازه معتبر نیستند. یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند تحلیل بک لینک است که به طور خاص بر روی دادههای لینکها تمرکز دارد. به عنوان اولین پاسخ به پرسش “سئو را از کجا شروع کنیم” باید به درک اصول سئو اشاره کنیم. قبل از هر چیز باید بدانید که سئو چیست؟ پاسخ به این پرسش دانشی درباره چگونگی جستجو و اجزای مختلف سئو ارائه می دهد.
وب دایرکتوریها، سایتهای مرجعی هستند که سایتهای مختلف را دستهبندی و معرفی میکنند. ثبت نام در وب دایرکتوریهای مرتبط به حوزه فعالیتتان میتواند به سئوی شما نیز کمک کند. به رعایت چهارچوب برندینگ کسب و کار شما در محتواها و نمادهای محتوایی، برند در محتوا گفته میشود. برند در محتوا به شما کمک میکند تا سایتها و افراد بیشتری از شما نام ببرند و به سایت شما لینک بدهند. یک افزونه محبوب برای وردپرس که به بهینهسازی سئوی داخلی صفحات کمک میکند.
در ادامهی این مقاله بهصورت دقیقتری به روشهای غنی کردن استراتژی سئو خارجی میپردازیم. تا اینجا تنها لازم است این نکته را بیان کنیم که شناخت دقیق از رقبا و راههایی که رفتهاند فاکتور مهمی برای موفقیت است؛ از آن مهمتر اما شناخت ابزارهایی است که در اختیار دارید. عبارت بهترین هدفون بلوتوثی را سرچ کردم و در سایتهای مختلف شروع به خواندن مقاله کردم. زمانی که از سئو خارجی حرف میزنیم، به تمام فعالیتهایمان خارج از وبسایت اشاره میکنیم. شاید به نظر برسد که غنای محتواهای منتشر شده در سایر سایتها، دیگر خیلی اهمیت ندارد. وبسایتهای دایرکتوری، در واقع به عنوان مرجع سایتها بر اساس دستهبندی یا موضوع کسبوکاری شناخته میشود.
سئو خارجی (off-page seo) به کلیه اقداماتی اطلاق میشود که در محیط بیرونی سایت با هدف افزایش بازدید و کسب امتیاز از موتورهای جستجو انجام میشود. نقطه مقابل سئوی خارجی، سئو داخلی است که در بهینه سازی مطالب داخلی سایت به کار میرود. بهطورکلی سئو خارجی را هنگام سئو سایت فروشگاهی میتوان در اقدامات معمولی همچون ایجاد بک لینک، ایجاد اشتیاق برای جستجو برند و بهبود تعاملات در شبکههای اجتماعی خلاصه کرد. اعتبار دامنه یا DA، معیاری است که نشان میدهد وبسایت شما چقدر در موتورهای جستجو معتبر و قابل اعتماد است. سئو خارجی با ایجاد بک لینکهای باکیفیت از سایتهای دیگر، به طور قابل توجهی بر افزایش DA شما تاثیر میگذارد. هرچه DA شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای کسب رتبههای برتر در نتایج جستجو خواهید داشت.
آموزش سئو مستلزم آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل در سئو و درک نحوه عملکرد آنهاست. کسب درآمد از سئو پس از گذراندن دوره آموزش حرفه ای سئو، به مهارت و تجربه شما در این حوزه بستگی دارد. با تسلط بر جنبههای مختلف سئو مانند سئو تکنیکال، سئو محتوا و سئو خارجی، میتوانید خدمات گوناگونی را به کسب و کارها ارائه دهید. محتوای بهروز و مرتبط معمولاً بهتر در نتایج جستجو عمل میکند و میتواند ترافیک بیشتری جذب کند. این ابزارها میتوانند به شما کمک کنند تا به بهینهسازی وبسایت خود بپردازید، عملکرد آن را تحلیل کنید و استراتژیهای سئو خود را بهبود ببخشید.
پیشنهاد مشارکت در پست های مهمان یا همکاری در زمینه محتوایی که برای مخاطبان آنها ارزش ایجاد می کند. به دنبال فرصت هایی برای حمایت های مالی محلی، مشارکت ها و مشارکت در رویداد باشید که می تواند بک لینک های محلی ایجاد کند. افراد و مشاغل با نفوذ را در منطقه محلی خود شناسایی کنید و با آنها در رسانه های اجتماعی یا از طریق رویدادهای شبکه ارتباط برقرار کنید. ایجاد روابط واقعی می تواند به فرصت هایی برای قرار دادن پیوند، وبلاگ نویسی مهمان یا ابتکارات بازاریابی مشترک منجر شود. پیوستن به انجمن های تجاری محلی، اتاق های بازرگانی، یا سازمان های خاص صنعت را در نظر بگیرید. این عضویتها نه تنها میتوانند شبکه شما را گسترش دهند، بلکه فرصتهایی را برای مشارکت در وبسایتها یا خبرنامههای آنها فراهم میکنند و بک لینکهای محلی ارزشمندی را برای شما به ارمغان میآورند.
شاید تدوین استراتژی سئو خارجی سخت یا پیچیده به نظر برسد؛ اما در واقعیت شما تنها به شناخت و توانایی تحلیل مختصری نیاز دارید. برای تدوین استراتژی سئو خارجی سایت باید چند مرحله مهم را پشت سر بگذارید. پیشنهاد میکنم تمامی مسیرهایی که طی میکنید و اطلاعاتی را که به دست میآورید را مکتوب و مستند کنید تا در انتهای کار، تحلیل و تدوین استراتژی لینک سازی راحتتر باشد. هر سایتی با هر هدفی، علاوه بر صفحهی خانه، یک یا چند صفحهی مهم دارد. زمانی که در مورد سئو خارجی حرف میزنیم باید علاوه بر داشتن دیدی کلی درمورد وبسایتمان، اعتباری بیشتری برای این صفحات مهم در نظر بگیریم. این موضوع زمانی ارزش بیشتری پیدا میکند که به دنبال لینک سازی خارجی هستیم.
علاوه بر این، سئو محلی و جستجوی صوتی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد. نرخ تبدیل درصد کاربرانی است که پس از بازدید از سایت شما اقداماتی مانند خرید، ثبتنام یا پر کردن فرم انجام میدهند. زمان ماندگاری مدت زمانی است که یک کاربر پس از کلیک روی نتیجه جستجو در سایت شما میماند. در خصوص الگوریتمها میتوان اینجور بیان کرد آنها مثل قوانین جامعه هستند و اگر شما در مرتکب جرم و خطایی شوید، مجازات خواهید شد. در خصوص الگوریتمهای گوگل نیز در صورت ارتکاب خطا و یا جرم شما مجازات خواهید شد که به اصطلاح شما پنالتی خواهید شد. برای اینکه به پنالتی دچار نشوید، باید تا قوانین مربوط به هر الگوریتم را بدانید که ما در پابلیکا در جلسات آینده به شما آموزش خواهیم داد.
بهینهسازی تصاویر برای سئو بسیار مهم است زیرا تصاویر به تجربه کاربری و سرعت بارگذاری وبسایت تأثیر میگذارند. استفاده از متن جایگزین (alt text) مناسب و توصیفی برای تصاویر به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای تصویر را درک کنند و در جستجوهای مرتبط نمایش دهند. همچنین، فشردهسازی تصاویر برای کاهش حجم فایلها و بهبود زمان بارگذاری صفحات ضروری است، چرا که صفحات با بارگذاری سریعتر تجربه کاربری بهتری ارائه میدهند و احتمال ترک صفحات کمتر میشود. URLهای کوتاه و معنادار که شامل کلمات کلیدی مرتبط با محتوا هستند، به موتورهای جستجو کمک میکنند تا صفحات را بهتر درک کنند و فهرستبندی کنند. ساختار URL باید ساده و واضح باشد و از استفاده از کاراکترهای خاص و اعداد بیمعنی پرهیز شود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری