لینک بیلدینگ برای سایت خبری
رپورتاژ آگهی و PR بهترین روش لینک بیلدینگ و سئو سایت
سعی کنید لینکهایی با متن یکسان نسازید و از کلمات کلیدی محتوا به عنوان متن لینک استفاده کنید. بهتر است بدانید به علت بهینهسازی بیش از حد لینکها توسط سئوکاران، متن لینک مانند گذشته بر سئو تاثیری ندارد. در نهایت، تحلیل و ارزیابی مداوم عملکرد متون لنگر از اهمیت بالایی برخوردار است. با مشاهده و تجزیه و تحلیل لینک ها و متون لنگر، می توان به بهبود استراتژی لینک بیلدینگ پرداخت و تغییرات لازم را اعمال کرد تا جایگاه وب سایت در نتایج جستجو بهبود یابد. ببینید در کد HTML هر لینک، یک ویژگی وجود دارد به اسم REL که در مقابل آن ممکن است عبارت Nofollow یا Dofollow قرار بگیرد. مثلا الان من در سایت فرین آکادمی اینطور تعیین کرده ام که تمامی بک لینک های بخش کامنت، با خاصیت REL Nofollow منتشر شوند!
خودتان را به جای گوگل بگذارید و به این موضوع فکرکنید که در صورت ایجاد چه اتفاقی ممکن است به سایت ها و مدیران شک کنید. این موضوع به شما کمک بسیاری در ساخت لینک ها میکند.از زیاده روی پرهیز کنید و این نکته را به خوبی درک کنید که در سئو سایت، ارزش محتوای مفید بسیار بیشتر از لینک سازی خارجی است. یکی از رایج ترین روش های کلاه سیاه برای گرفتن بک لینک، خرید بک لینک است. در واقع شما می توانید به ازای پرداخت هزینه به وب سایت های پربازدید، یک مقاله در آن سایت منتشر کرده و به سایتتان بک لینک بدهید. در محتوا " انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی " سایت های معتبر در این زمینه را به شما معرفی کرده ایم.
این بک لینکها از سایتهای خارجی به عنوان “رأی اعتماد” به محتوای شما توسط موتورهای جستجو مانند گوگل تلقی شده و نقش مهمی در سئوی خارجی (Off-Page SEO) و بهبود رتبه سایت دارند. حالا اینکه لینک شما در کدام جایگاه از وب سایت باشد هم تاثیر زیادی روی اعتبار دارد، اما اینکه دقیقا کدام بخش تاثیر بیشتری دارد، به شرایط برمیگردد! با توجه به اینکه لینک های سایت واید یا همان لینک هایی که در فوتر و هدر و سایدبار قرار میگیرند، به اندازه تعداد صفحات سایت تکرار میشوند، ما از آنها در استراتژی لینک بیلدینگ برای بعضی شرایط کمک میگیریم. اما مخصوصا اگر تازه شروع به لینک سازی کرده اید، بهترین انتخاب همان لینک در محتواست. یکی از بهترین و البته سختترین راهکارهای لینک بیلدینگ به روش کلاه سفید، برندسازی است.
از آنجاکه دیگر کمیت لینک ها برای گوگل مهم نیست بلکه کیفیت آنها برایش اهمیت دارد، دریافت لینک های طبیعی می تواند به این کیفیت بیفزاید. در پیلار کانتنت یا محتوای ستونی، هرآنچه که ممکن است مخاطب به دانستن آن نیاز داشته باشد، پوشش داده می شود. به همین دلیل به آن محتوای ستونی گفته می شود چون حکم ستون وبسایت شما را دارد. برخی از موضوعات بسیار مهم را نمیتوان در قالب چند پاراگراف یا یک متن ۲ هزار کاراکتری توضیح داد. این موضوعات حاوی اطلاعات و مستندات مهمی می باشند که می خواهیم در آنها رتبه بالایی در صفحات جستجو کسب کنیم تا بیشتر دیده شوند.
اما به دلیل اینکه گذاشتن پیوند در این سایت ها کمی سخت است کار شما کمی مشکل می شود، و می توانید از راهکار های جایگزین استفاده کنید. همانطور که گفته شد، نرخ اسپم اسکور نیز توسط ابزار اکسپلور سایت MOZ اندازه گیری میشود. این امتیاز در گذشته عددی بین 0 تا 17 بود ولی در به روز رسانی های جدید تبدیل به یک عدد بین 0 تا 100شده و به صورت درصد نمایش داده میشود. می بینید با اینکه این استراتژی بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می آید، ولی بسیار تاثیرگذار است. ابزار Check My Links یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن لینک های شکسته و خراب است.
و یا افرادی که علاقه به معرفی و اشتراک گذاری محصولات و خدمات شما دارند چه در قالب یک بازاریاب یا یک دوست. برای اینکه گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگری بتواند مطالبی که شما در وب سایت تان طراحی کرده اید را پیدا کند شما نیاز دارید که لینک مطالب خود را در یک سایت یا یک صفحه دیگر قرار دهید. هر چه تعداد لینک ها به مطالب و نوشته های شما بیشتر باشد شما نتیجه ی بهتری دریافت می کنید. در قدم بعدی، مشخص میکنیم که این تعداد بک لینک را در چه زمانی و طی چه برنامه ای خواهیم ساخت. مثلا ماه اول، 300 بک لینک وبلاگی، 1 رپورتاژ، 10 بک لینک کامنتی، ماه دوم عددها 2 برابر شود، ماه بعدی کمی سرعت را پایین می آوریم تا گوگل مشکوک نشود و… .
اما قبل از آن باید مفاهیمی در مورد ارزش بک لینک ها را برای شما بیان کنیم. این اطلاعات را وارد ابزار سرچ کنسول گوگل کنید و سپس روی گزینه «Links» و بعد از آن روی «External Link» کلیک کنید. در اینجا میتوانید فایل مربوط به تمام دامنههایی که به سایت شما لینک میدهند را ببینید. از طرفی، Ubersuggest به شما کمک میکند تا تحلیل بکلینکی از سایتهای رقیب را هم انجام دهید تا بفهیمد از کجا لینک دریافت میکنند. این ابزار لینک سازی به شما کمک میکند تا اهداف خود را شناسایی کرده و سپس، برای ایمیلهای نمونه، کمپینهای سفارشی در ابعاد گسترده ایجاد کنید.
یکی از روشهایی که برخی شرکتها برای توسعه بیشتر از آن استفاده میکنند ایجاد لینکهای دستی است. در این روش افراد معمولا با ثبت دستی لینک خود در بلاگها، دایرکتوریها و فرومها کار خود را آغاز میکنند. این روش ممکن است در ابتدا برایتان لینکسازی خوبی ایجاد کند منتها بعدها به خاطر اینکه احتمال اسپم شدن صفحات افزایش مییابد، ممکن است وبسایتتان به خطر بیفتد. اگر میخواهید این کار را انجام دهید از کیفیت مطالب و محتواهای وبسایت دوم مطمئن شوید. در دراز مدت لینکهای خود را بررسی کنید و لینکهایتان را در وبسایتهای مرتبط با انکرتکستهای مرتبط قرار دهید. ساختار لینکها در لینکسازی تأثیر مستقیم بر کیفیت لینک و در نهایت بر سئو وبسایت دارد.
این لینکها به موتورهای جستجو نشان میدهند که سایت شما معتبر است و ارزشمند بودن محتوای آن را تأیید میکنند، که در نتیجه به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک میکند. گوگل با رونمایی از پیج رنگ خود (page rank)، از اهمیت بک لینک ها برای افزایش اعتبار سایت پرده برداشت. در گذشته پیج رنکِ یک سایت، یک مورد مفید برای سنجش اعتبار آن سایت بود. به این صورت که به جای گرفتن لینک طبیعی از سایت های دیگر، خود اقدام به ساخت بک لینک مصنوعی کردند. موتورهای جستجو برای رتبهبندی فقط به محتوای صفحه دقت نمیکنند، بلکه تعداد بکلینکهایی که به سایت داده شده و کیفیت آن لینکها نیز برایشان اهمیت دارد.
بک لینکها مهم هستند؛ زیرا به موتورهای جستجو نشان میدهند که سایر وبسایتها محتوای شما را ارزشمند و مرتبط میدانند. هر چه یک وبسایت دارای بک لینکهای باکیفیت بیشتری باشد، احتمال اینکه در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، بیشتر میشود. لینک سازی داخلی میتواند به بهبود تجربه کاربر و ساختار وبسایت کمک کند، درحالیکه لینک سازی خارجی میتواند به افزایش اعتبار و دیده شدن وبسایت در اینترنت کمک کند. یک استراتژی لینک سازی موفق، باید شامل ترکیبی از لینک سازی داخلی و خارجی، همراه با سایر تاکتیکهای سئو، برای بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک باشد. لینک بیلدینگ یا لینک سازی راهی برای هدایت کاربران و همینطور موتورهای جستجوگر در بین صفحات اینترنت است. انواع لینک سازی به دو نوع لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی تقسیم میشود.
پس می توان گفت اهمیت گوگل به بک لینک، تنها برای اعتبار بخشیدن به سایت شما نیست، بلکه برای راحتی ربات های خزنده خود نیز به بک لینک نیاز دارد. از طرفی زمانی که با نام برند خودتان اقدام به لینک سازی کنید، گوگل اینطور تصور می کند که سایت شما در میان سایر کاربران محبوب بوده و برند شما را با سرعت بیشتری شناسایی می کند. هرچه برند شما در سطح اینترنت بیشتر شناخته شده و سرچ شود، میزان فروش و اعتبارتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما همانطور که دیدید، این روش ها علاوه بر زمان بر بودن، نیاز به صبر زیاد هم دارند. از طرفی اگر کمی واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، رقیبان ما برای سئو سایت خود از روش های قانونی و سئو کلاه سفید، استفاده نمی کنند.
دست پیدا کنید تا متوجه شوید چه محتوایی برای جمع آوری لینک بهتر عمل میکند. با من همراه باشید تا ابزارهای مهم لینک بیلدینگ را به شما معرفی کنم. محتوای خوشه ای شبیه محتواهای معمولی بوده و به بخش های جزئی تر محتوای ستونی می پردازد. در این نوع محتوا، ما از محتوای خوشه ای به محتوای ستونی و از محتوای ستونی به محتوای خوشه ای لینک می دهیم. با ایجاد صفحات مادر و چند فرزندی می توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید. البته اگر تکنیکهای سئو داخلی و تکنیکال را بلدید و میخواهید فقط لینکسازی خارجی را یاد بگیرید، مستقیم سراغ دوره سئو خارجی بروید.
پیش از آن که انواع بک لینک را بررسی کنیم باید به این سؤال پاسخ دهیم که به طور کلی بک لینک به چه معناست. مهمترین نکات در لینک بیلدینگ که باید بلد باشید، را در لیست زیر مشاهده کنید. اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. قبل از تبادل به نرخ اسپم اسکور و اعتبار پیج و دامنه سایت مقابل دقت کنید. در ساخت لینک در قسمت ساید بار و فوتر اغلب از لینک های نوفالو استفاده میشود.
تبادل لینک فرایندی است که در آن مدیر دو سایت به صورت تعاملی به وبسایت یکدیگر لینک میدهند. تعداد بکلینکهای بیشتر در نهایت رتبه سایت در گوگل را افزایش میدهد. البته این روش برخلاف قوانین گوگل است و در صورت شناسایی، افرادی که تبادل لینک انجام دادهاند، جریمه میشوند. همانطور که خواندید، لینک بیلدینگ یکی از مهمترین تکنیکهایی است که باید برای موفقیت سئوی وبسایت خود، در سایتتان پیادهسازی کنید. این کار علاوه بر کمک به دیده شدن وب سایت شما، میتواند درآمدزایی زیادی برای شما داشته باشد. با نوشتن محتوای ارزشمند و مرتبط در وبلاگهای رایگان، شما میتوانید توجه مخاطبان و حتی سایتهای دیگر را جلب کنید و لینکهای ارجاعی دریافت کنید.
از این قابلیت برای بررسی و تحلیل سایتهای رقیب میتوانید استفاده کنید. برای بررسی پروفایل بک لینک سایت خود میتوانید URL سایت را در لینک اکسپلورر ماز وارد کنید تا میزان لینکهای بیکیفیت سایت خود را مشاهده کنید. به کمک آن میتوانید لینکهای شکسته سایت را پیدا و آنها را تعمیر کنید. فقط کافیست URL را وارد کنید تا لیست تمام لینکهای شکسته را دریافت کنید. از محتوای خوشهای یا کلاستر (Clusters Content) کمک می گیریم تا این نوع محتوا را بهتر ارائه دهیم، لینک های خوب برای آن ایجاد کنیم و زوایای مختلف موضوع را به صورت مجزا بررسی نماییم.
به این ترتیب میتوانید با برگزاری یک کمپین فراگیر outreach از اینفلونسرهای لیست بخواهید که لینکهای هدف شما را به اشتراک بگذارند. شاخص هیستوریک اما دیتابیسی شامل تریلیونها URL منحصربفرد است که مجستیک آنها را در طی ۵ سال گذشته رصد کرده و تشخیص داده است. این شاخص به شما در سنجش و اندازهگیری سطح عملکرد سئو سایت در طول زمان کمک میکند. این ابزار با برخورداری از قابلیت ایمیل یابی، کار شما را در پیدا کردن خودکار اطلاعات تماسی کاربران هدف خیلی راحت میکند. هزینه نسخه پولی ابزار لینک بیلدینگ Buzzstream حداقل ۲۴ دلار در ماه است.
در این مقاله فهمیدیم که لینک بیلدینگ چیست، چه تاثیری روی کسب و کار اینترنتی ما دارد و با اصول و نحوه لینک بیلدینگ آشنا شدیم. اگر نکته دیگری در مورد لینک بیلدینگ و بک لینک گرفتن میدانید حتما در قسمت نظرات بنویسید. معمولاً به صورت پیش فرض همه لینکها از نوع فالو هستند اما زمانی که قصد دارید یک لینک به سایت شما آسیب نزند، میتوانید آن را نوفالو کنید. این برچسب یا همان تگ نوفالو، معمولاً در لینکهای رسانههای اجتماعی یا بخش مربوط به نظرات کاربران یک وبلاگ استفاده میشود. همانطور که گفته شد، اولویت و هدف اصلی گوگل در اهمیت دادن لینک ها این است که سایت شما با ایجاد یک محتوای مفید بتواند برای سایت خود از دیگر سایت ها لینک دریافت کند.
بنابراین باید با تولید و انتشار یک مطلب بلند، جامع و کامل، تمام جنبههای آن را به صورت دقیق، عمیق و جزئی در یک مطلب نشان دهیم. طبق تحقیقات انجام شده توسط WebpageFX، دلیل حدود ۴۶٫۲ درصدِ داشتن رتبه بالای یک سایت در موتورهای جستجو، لینک سازی هست. به بیان ساده تر، هرچقدر بک لینک های بیشتری از وبسایت های مرتبط و دارای آتوریتی بالا داشته باشید، جذابیت بیشتری برای موتورهای جستجو خواهید داشت. شما باید با استفاده از داده های آماری و انتخاب یک داستان به روز و جالب، کاربران را در صفحه مورد نظر خود نگه دارید. حتی اگر اینگونه هم باشد، اگر بتوانید از هر اینفوگرافیک حدود ۴۰ تا ۵۰ بک لینک بدست بیاورید، مطمئناً بیشتر از هزینه پرداختی تان، ارزش بدست می آورید.
به همین دلیل اگر شما از وب سایت های معتبر، پر بازدید و شناخته شده رپورتاژ آگهی بگیرید، قطعا به جذب مشتری و برندسازی خود کمک کرده اید. با استفاده از متن لنگر (Anchor Text) مناسب، لینک دهی به صفحات کلیدی، و گنجاندن محتوای باکیفیت و مرتبط، می توانید رپورتاژ خود را برای لینک سازی بهینه کنید. لینکها بر اساس مدت زمانی که ایجاد میشوند، یعنی تاریخ و زمان انتشار آنها از ارزش و کیفیتشان کاسته میشود. یا به عبارتی دیگر، لینک فالو میتواند اعتبار صفحه لینکدهنده را به صفحه مقصد منتقل کند. به این دلیل که صاحبان وبسایتها معمولاً ترجیح میدهند به صفحات اطلاعاتی لینک بزنند که مخاطبان در آن بتوانند به صورت رایگان اطلاعات کسب کنند تا صفحات تجاری که محصول ارائه میدهد. درخواست لینک (Asking for Links) شامل درخواست از وبسایتهای دیگر برای لینکدهی به محتوای شما است.
لینک بیلدینگ میتواند راهی مقرون به صرفه نسبت به تبلیغات سنتی برای افزایش آگاهی از برند شما باشد. یکی از مزایای لینک بیلدینگ، توانایی اندازهگیری اثربخشی و بازگشت سرمایه (ROI) تلاشهای شماست. با ردیابی URL های سفارشی و نظارت بر کمپینهای خود، میتوانید ترافیک و ارجاعات ایجاد شده توسط بک لینکهای خود را آنالیز کنید. سپس از این دادهها میتوان برای اصلاح و بهبود استراتژیهای لینک سازی استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که بیشترین بهره را از سرمایهگذاری خود میبرید. بهطورکلی با تمرکز بر دریافت بک لینکهای باکیفیت از وبسایتهای معتبر در حوزه کاری خود، میتوانید به برند خود کمک کنید تا مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید و کاربران با برند خود بیشتر آشنا کنید. از سوی دیگر، لینک بیلدینگ، فرآیند به دست آوردن بک لینک به یک وبسایت است که شامل استراتژیها و تکنیکهای مختلفی برای ایجاد یا کسب لینک از وبسایتهای دیگر است.
تنها با ساخت لینک داخلی یا همان لینک دادن به صفحات داخلی خود در صفحات سایت خودتان، نمی توانید راه به جایی ببرید. علاوه بر این، شما می توانید متوجه شوید که رقبای شما از چه منابع مهمی لینک می گیرند. بنابراین به جای احساس ناامیدی یا پذیرفتن وضع موجود، اجازه دهید دیگران کارهای سخت را انجام دهند و از آنها یاد بگیرید. اگر متوجه شوید که رقبای شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به شما دارند، احتمالاً آنها در مسیر درست قرار دارند پس شما هم می توانید آنجا باشید. شما با چک کردن رقبا می توانید بفهمید آنها با کدام کلمات کلیدی رتبه کسب کرده اند، بهترین بک لینک های آنها از کجاست و در حال حاضر برای موفقیت شان، چه کاری انجام می دهند.
لینکهای خارجی از سایتهای معتبر میتوانند برای سایت شما ایجاد ریفرال ترافیک یا ترافیک ارجاعی کنند. همچنین این افراد از چه وبسایت های دیگری برای دست یابی به این اطلاعات استفاده می کنند. همانطور که مشاهده کردید، اگر بخواهیم از مسیر قانونی فرآیند دریافت بک لینک را طی کنیم، هم باید خیلی زحمت بکشیم و هم اینکه زمان زیادی را منتظر بمانیم. مهمتر اینکه متاسفانه رقبای ما در سئو از مسیر قانونی پیش نمیروند و عملا اگر ما بخواهیم بچه خوبی باشیم، از آنها عقب میافتیم. یا اصلا در همین ایران خودمان، دیجی کالا دائما و به بهانههای مختلف بک لینک میگیرد! مثلا من خودم تا الان در مقالات پرتال به بهانههایی مثل معرفی یک کسب و کار پردرآمد، معرفی بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایرانی و...
ارائه نظرات تخصصی درباره اخبار صنعت، شرکت شما را بهعنوان یک مرجع معتبر معرفی می کند و به مخاطبان ارزش بیشتری ارائه می دهد. توصیه می کنیم از حداکثر دو نقلقول باکیفیت از یک یا دو نفر استفاده کنید. این لینکها بهطور معمول از طریق محتوای با کیفیت، معتبر و مفید بهدست میآیند و نشاندهنده اعتبار و محبوبیت وبسایت شما در میان کاربران و سایر وبسایتها هستند. لینکهایی که در بخشهای ابتدایی و مهم صفحات وبسایت، مانند محتوای اصلی و بخشهای کلیدی قرار دارند، معمولاً کلیک بیشتری میخورند. Trust Flow به معنای میزان اعتبار و اعتماد یک وبسایت است که توسط Majestic اندازهگیری میشود. این معیار بهطور کلی به کیفیت لینکهای ورودی و تاثیر آنها بر سئو وبسایت کمک میکند.
در حقیقت، لینکهای بیارزش و ضعیف که به صورت طبیعی ایجاد نشدهاند، تاثیری مخرب و منفی روی سئو سایت خواهند داشت. با رعایت اصول مطرح شده و به روزرسانی دائمی با تغییرات الگوریتم های گوگل، می توانید جایگاه سایت خود را بهبود دهید و در رقابت برتر با سایت های دیگر حضور یابید. استفاده از ترکیب مختلف کلمات کلیدی و جملات متن لنگر ، به تنوع و طبیعی تر به نظر رسیدن لینک ها کمک می کند. یعنی اگر همین حالا در همین مقاله یک لینک قرار داده و مقصدش را یکی از صفحات سایت شما مشخص کنم، این لینک برای سایت شما به عنوان یک بک لینک شناخته میشود. بنابر آنچه گفته شد، لینک بیلدینگ نه به عنوان یک فعالیت مستقل، بلکه به عنوان چیزی که به سایر بخشهای وبسایت شما اضافه میشود میتواند مفید باشد. بسیاری از اوقات، لینک سازی برای یک صفحه یا یک محصول باعث دیده شدن کل کسبوکار شما و درنتیجه فروش محصولات دیگر میشود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/